Львівське графіті на тлі європейського стріт-арту:

Інтерв’ю з райтером  TABU

 

Чому саме TABU? Що тебе надихнуло малювати графіті, з чого ти починав?

Скорочено від “табуретка”.
Насправді це було так давно і я вже забув, якщо чесно, де та точка відліку в історії під назвою “моє графіті”. Ці чотири букви вже давно прижились і стали моїми.
Моє знайомство з графіті починається, мабуть як і в більшості, з хіп-хоп культури.
Пробував скетчити, закручувати чудернацькі шрифти у кольорові композиції, надихаючись нашими львівськими райтерами.
Хоча пройшло, насправді, багато часу з того часу як я вперше зробив свій пілотний шрифт в чотири букви, з кольоровим забарвленням, об’ємами, бліками і беклайном.
З часом почав відходити від шрифтових композицій, і зосередився на фігуративі.

 

Чим захоплюєшся окрім цього? Можливо маєш якісь сайд-проекти? Наприклад, я чув, що ти малюєш комікси.

Виступив автором ілюстрацій коміксу “Кіборги.Історія трьох”, а тепер працюю над серією каверів для івентів HYPNOHOUSE.

Чи брав ти участь в якихось фестивалях стріт-арту, графіті? Якщо так, то в яких?

 

Так, було декільки фестивалів.

“The Black Circle 6” – Буштино, Україна 2015 р..
“Львівська вулична абетка” – Львів 2015 р..
“Rivne graffiti jam” – Рівне, Україна 2015 р..
“The MARVELous DAY” – Львів 2015р..
“Kickit graffiti picnic” – Львів 2015 р..
“Алярм графіті фестиваль” – Львів 2015 р..
“Алярм графіті фестиваль” – Львів 2016 р..

З ким співпрацюєш? На кого з львівських  райтерів варто звернути увагу?

Якщо говорити про графіті в “класичному” варіанті, то звісно в першу чергу відзначу Вітю WEAK-а, олдскульного графіті художника, який завжди був для мене потужним представником західно-українського графіті.

Насправді у нас багато перспективних графіті райтерів, як не дуже відомих, так і тих хто вже встиг відзначитись на світовому рівні.

Ти десь працюєш, вчишся? Чи маєш ти мистецьку освіту?

Зараз я закінчую 6-ий курс бакалаврату кафедри скульптури в ЛДКДУМ ім. І. Труша.

Подорожуєш світом? Можливо малював щось і там? На якому рівні зараз графіті в Україні? Поступається європейському?

Поки, на жаль, не мав можливості помалювати за кордоном, але надіюсь в найближчому майбутньому надолужу.
Звісно наш рівень графіті культури поступається європейському, на мою думку, але це не означає що він стоїть на місці. Хоча відчутно відстає на декілька років від іноземного рівня, з кожним роком все більше відбувається графіті фестивалів, джемів, івентів, і спонсорських проектів зі  стріт арту.

графіті джем – зустріч райтерів, робота над спільною композицією.

 

Що порадиш райтерам початківцям?

Напевно одна з найбільших проблем, а можливо і навпаки плюсів, в тому що велику роль у формуванні стилю молодих райтерів відіграє інтернет.

Коли на початку точкою відліку була вулиця, живе спілкування, джеми і живий конект, то зараз твої роботи може побачити увесь світ.
Звісно індивідуальність і власний стиль цінується завжди.
Я думаю що ті хто серйозно підходять до такого виду діяльності, безумовно відточать свій стиль і досягнуть визнання.

Насправді, це все дуже індивідуально, як на мене.
Але звісно, я би порадив більше працювати над скетчами, перед тим як починати малюнок на стіні, зробити 10, 20 хороших ескізів, і вибрати найкращий. Тут, звісно, головне практика.

інтерв’ю підготував:

Остап ХМАРНИЙ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *